اول اولش - بانوی سراچه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























بانوی سراچه

همیشه مسافرت ها باعث میشن تا بتونی بهتر محیط خودت رو مقایسه کنی.
کمی ها و کاستی های شهر و دیارو کشورت رو متوجه میشی و البته به خوبی ها و مزایایی که نسبت به جاهای دیگه داره پی میبری.
خوبی ه کشور ما اینه که پتانسیل های زیادی داره و هنوز کسی اونا رو به فعلیت درنیاورده و این یک راه روشن واسه اونایی ه که دنبال یک شغل خوب و پر درآمد هستن.
در بررسی کشور هایی که در حال توسعه هستن به کشور هایی بر میخوریم که مسیر توسعه ی خوبی رو گذروندن ولی لزوما به سمت غربی شدن حرکت نکردن.
این ترم یک درس سه واحدی دارم به نام کشورهای اسلامی که البته خود استاد معتقده این اسم اشتباهه و باید بگیم کشور های مسلمان : ترکیه امارات عربستان سوریه مالزی و اگه برسیم چند تا کشور دیگه.
نکته جالبی که وجود داره تفاوتهای بین این کشورهاست و همین طور برتری یکی نسبت به دیگری.مثلا ترکیه از سال 1923 یا روی کار اومدن آتا ترک تمام تلاشش رو برای هرچه غربی تر شدن کرده اما در چند سال اخیر با روی کار اومدن حزب توسعه عدالت اسلامی از روند غربی شدن کاسته شده و تمایل به مبانی اسلامی زیاد شده و در ضمن رشد توسعه قابل قبولی هم داشته.
در بین تمام کشور های مسلمان مالزی چهره دیگه ای پیدا کرده چرا که در سی ساله اخیر رشد توسعه ای داشته که مساوی با غربی شدن نبوده و همین امر اونو به یک الگو برای دیگر کشور ها در آورده و از همه مهم تر منبع درآمد این کشوره و اون صنعت توریسم ه!
بگذریم از اینکه دم عید و ایام نوروز هرکشوری بری احساس غربت نمیکنی از بس که ایرانی اونجاست ولی مالزی تونسته از کشور های مختلف و مخصوصا اروپا حجم عظیم مسافر جذب کنه در حالیکه جاذبه های دیدنیش خیلی بیشتر از باقی کشور ها نیست.
پیشنهاد میکنم اونایی که دنبال شغل هستن جاذبه های ایران رو به گوش مردم دنیا برسونن و در صنعت توریسم فعالیت کنن که هم دنیا داره و هم به نیت آبادانی کشور ، آخرت.


نوشته شده در سه شنبه 89/1/17ساعت 12:47 عصر توسط دها نظرات ( ) |

به رنگ ارغوان فیلم توقیف شده ی حاتمی کیا از 5 سال پیش تا فجر 88

تمام کسانی که به نوعی براشون سؤال پیش اومده که این فیلم چرا توقیف شد و چرا بعد از چند سال رفع توقیف ، با دیدن این فیلم اونم توی سینما (چون تاثیر گذار تره!) جوابشون رو میگیرن.

گاهی آدم هایی رو میبینیم که همیشه از وزارت اطلاعات و فعالیتهاشون انتقاد می کنن  و فرق چندانی بین این وزارت و ... مثلا ساواک قائل نیستن.اما در این چند وقت اخیر اطلاعات دست به کارهای بزرگی زد که میتونم بگم تصور خیلی ها رو عوض کرد .مثلا دست گیری عوامی فساد در اینترنت یا دستگیری شرورترین تروریست ریگی

به نظرم میاد امسال مردم به نسبت 4 سال پیش خیلی بیشتر این آمادگی رو پیدا کردن که فیلمی درباره ی فعالیت های یک فرد اطلاعاتی تماشا کنن و راحت تر میتونن قدرت اطلاعات رو هضم کنن ، قدرتی که در کنار اونها قرار داره نه در مقابل اونها!
در به رنگ ارغوان هیچ کدوم از شخصیت ها نماینده یک طیف خاص احساسی نیست بلکه قهر و عشق و مهر و وظیفه شناسی و قدرت در هرشخصیت قدری وجود داره و شاید این موضوع هست که کاراکترها رو ملموس جلوه میده.
و اما فیلمنامه و کارگردانی؛ اگر این فیلم رو تماشا کنید ولی آخرش نتونید حدس بزنید که کار حاتمی کیاست ، معلومه که اصلا طرف دار پروپا قرصی برای سینما نیستید...
 


نوشته شده در یکشنبه 88/12/16ساعت 6:7 عصر توسط دها نظرات ( ) |

 

دیشب حالش گرفت
به همکارش اس ام اس زد و اینو گفت
تخلیه شده بود
حالش بهتر شده بود
دیگه لازم نبود به زن خودش بگه

 

همین


نوشته شده در یکشنبه 88/12/2ساعت 8:30 صبح توسط دها نظرات ( ) |

وقتی کیسه رو پاره می کنی فقط، یک ساعت طول می کشه تا همه ی تیکه هاشو بچینی ، مخصوصا اگه فضای محدودی هم داشته باشی.حالا بلند میشی و نگاهی به هزارتا تیکه پازلت مینداری و ..حتی نمیدونی از کجا باید شروع کرد . باورت نمیشه که این تیکه های بی معنی میتونه مفهومی داشته باشه. در نگاه اول همه برات مثل همن ولی وارد کار که بشی تفاوت دو قطعه ی شبیه رو هم به خوبی تشخیص میدی.شاید اولش سه ساعت طول بکشه تا 60 تا قطعه رو کنار هم بذاری ولی وسط های کار به حدی میرسی که که از بین تمام قطعه ها اونی که میخوای رو بر میداری و حالا احتمالا میتونی 100 تا قطعه رو توی 1 ساعت بچینی و لذت گذاشتن تیکه آخر وادارت میکنه که دوباره از اول شروع کنی اینبار شاید دوهزارتایی...




پ .ن :
چقدر خوبه قطعه ای باشی که بتونی جای خالی درستی رو پر کنی...


نوشته شده در سه شنبه 88/11/6ساعت 8:59 صبح توسط دها نظرات ( ) |

اگر یک علی اکبر بیست و هفت هشت ساله تمام قد جلوت باشه ، وقتی میرسی به  روز 8 محرم که روضه علی اکبر (ع) رو می خونن بیشتر میسوزی ...


نوشته شده در جمعه 88/10/4ساعت 12:0 عصر توسط دها نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak

Archive

Links

Specific

Design

دها
چند صباحی ست که بانوی این خانه نقلی هستم.هم اینک دانشجوی مرز و بومم نیز ام.و امیدم بر این است که بنده هم باشم.

Menu

Others