در بسياري روايات مي بينيم كه صحابه صراحتا مي گويند که ايشان در زمان رسول خدا ، ابو بکر و قسمتي از دوران خلافت عمر متعه مي کرده وآن را جايز مي دانسته اند :
حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَيْجٍ أَخْبَرَنِي أَبُو الزُّبَيْرِ قَالَ سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ يَقُول كُنَّا نَسْتَمْتِعُ بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ وَالدَّقِيقِ الْأَيَّامَ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ حَتَّى نَهَى عَنْهُ عُمَرُ فِي شَأْنِ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ
از جابر بن عبد الله الأنصاري شنيدم که مي گفت : ما در زمان رسول خدا و ابو بکر در مقابل يک مشت خرما يا آرد متعه مي کرديم . تا اينکه عمر در قضيه عمرو بن حريث از آن نهي کرد .
صحيح مسلم ج2 ص 1023 باب نكاح المتعة
الجمع بين الصحيحين ج2 ص399 - سنن البيهقي الكبرى ج7 ص237 - مسند أبي عوانة ج3 ص33- مصنف عبد الرزاق ج7 ص500 - معرفة السنن والآثار ج5 ص375 - التمهيد لابن عبد البر ج10 ص112 - عون المعبود ج6 ص101 و...
شبيه همين روايت در مسند احمد وكتب ديگر ذكر شده است .
مسند أحمد بن حنبل ج1 ص52 و ج3 ص325 و...
اين هم اعتراف علماي اهل سنت به اشتباه بودن حکم خليفه دوم:
پاسخ مربوط به متعه از زبان علماي اهل سنت
http://www.ghadiri.org/archives/001323.html
در مورد متعه هم فعلا همين رو براتون مينويسم
تشريف ببريد مطالعه کنيد بعد بياييد در خدمتم:
سرخسي در دو کتاب خود اين روايت را از جمله رواياتي مي داند که با سند صحيح از عمر نقل شده است :
وقد صحّ أنّ عمر رضى اللّه عنه نهى الناس عن المتعة فقال: متعتان كانتا على عهد رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم وأنا أنهى الناس عنهما ؛متعة النساء، ومتعة الحج .
با روايت صحيح از عمر نقل شده است که وي مردم را از متعه نهي کرد ، پس گفت : دو متعه در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم حلال بود ؛ متعه زنان و حج تمتع
المبسوط للسرخسي ج4 ص27 - أصول السرخسي ج2 ص6
همين روايت در کتب ذيل نيز نقل شده است :
مسند أحمد بن حنبل ج3 ص325 ش 14519 - المغني ج7 ص136چاپ دار الفکر 1405- أحكام القرآن للجصاص ج1 ص347 چاپ دار احياء التراث العربي - تفسير القرطبي ج2 ص392 - تذكرة الحفاظ ج1 ص366 - التفسير الكبير ج5 ص130 چاپ اول دار الکتب العلميه بيروت - بداية المجتهد ج1 ص244 چاپ دار الفکر بيروت - وفيات الأعيان وأنباء أبناء الزمان ج6 ص150 دار الثقافة لبنان
http://www.bbc.co.uk/persian/worldnews/story/2007/10/071025_shr-sunni-marriage.shtml
و اما جناب يک سني
خدا انشاءالله هرچه سريعتر شما را با عمر و ابوبکر محشور بگرداند!
اگر استدلالي داريد بيان بفرماييد. از روي هوا نميشه حرف زد! اينکه مردم راضي بودند به خلافت عمر و ابوبکر شورا تشکيل داد رو فقط شما حتي بر خلاف کتب خودتون مييفرماييد:
إمام محمد بن مفلح مقدسي متوفى 763 هـ (شاگرد ذهبي ، مزي و تقي الدين سبكي ) از فقيهان و محدثان بنام اهل سنت (معجم المؤلفين ، ج12 ، ص44) در اين باره ميگويد :لما استخلف أبو بكر عمر رضي اللّه عنهما قال لمعيقيب الدوسي : ما يقول الناس في استخلاف عمر ؟قال : كرهه قوم ورضيه قوم آخرون .قال : الذين كرهوه أكثر أم الذين رضوه ؟ قال : بل الذين كرهوه ...الآداب الشرعيّة ، ج1 ، ص71 ، با تحقيق شعيب الأرنؤوط و عمر القيام ، ط مؤسسة الرسالة ـ بيروت ، 1417 هـ .ابوبكر ، عمر را به عنوان جانشين خود انتخاب كرد ، از معيقيب دوسي سؤال كردند : مردم در باره انتخاب عمر چه نظري داشتند ؟ گفت : گروهي راضي و گروهي ناراضي بودند . سؤال كردند : آنها كه ناراضي بودند ، بيشتر بود ، يا آنها كه راضي بودند ؟جواب داد : آنها كه ناراضي بودند
سلام
من طلبه نيستم اما افتخار ميكنم كه براي انتخاب دين و آئينم كمر همت بستم و ابتدا از دين آباء و اجدادم فاصله گرفتم و تحقيق كردم و امروز شيعهي اميرالمومنين علي عليه السلام فاروق اعظم هستم كه لقبش رو دزديدند!
جناب بلوچ در مورد متعه بد نيست به پاسخها مراجعه كنيد! و باز هم متاسفم كه بگم اهل سنت اطلاعات كمي دارند. اعتراف علماي اهل سنت بر اشتباه خليفهي دوم رو يكبار نوشتم. و فرياد خليفهي دوم كه و نعم البدعه!! راستي اگه اسم متعه عوض بشه و گذاشته بشه مسيار اشكال نداره؟ اگه خيلي تحت فشار هستيد بريد ببينيد علماي شما اسم متعه رو گذاشتند ازدواج مسيار و آزادش كردند!!
شما بايد كتابهاي خودتون رو قبول داشته باشيد! مگه شما نيستيد كه ميفرماييد بعد از كتاب خدا صحيحين بالاترين كتابها هستند؟
براتون از كتب خودتون بگم؟؟